UVOD V PREHRANJEVANJE

Kmalu bosta minili dve leti, ko sem začel biti bitko s kilogrami. Številke na tehnici so kazale veliko preveč za mojo postavo in čas je bil, da storim nekaj na sebi. Začel sem z gibanjem, paziti pa sem začel tudi pri hrani, vendar ji v začetnem obdobju nisem posvečal velike pozornosti. Zmanjšal sem le vnos kalorij, ostala razmerja pa sem pustil nespremenjena. Obstajal pa je cilj - izgubiti 30 kg. Toliko kg bi namreč moral shujšati, da bi prišel do svoje idealne teže. Seveda je bilo to od začetka zgolj iluzija. Počasi sem začel s hojo in tekom, dodal sem še kajak na morju in pohodništvo in počasi so se začeli kazati prvi rezultati. Tehtnica je pokazala -10 kg. Potem pa se je počasi ustavilo. Šport ni bil več dovolj, potrebno je bilo nekaj spremeniti. Prav tako se je zgodila prelomnica, spremenil sem namreč delovno okolje, kar je zame pomenilo 10 ur sedenja za računalnikom. K sreči me strah pred malicami iz bližnje restavracije ni preplašil, temveč le še bolj spodbudil. Vse več pozornosti sem začel namenjati prehrani in spoznavati kaj so ogljikovi hidrati, beljakovine in maščobe, ter njihove vloge v telesu. Kdaj kaj jesti, kako jih najbolj pripraviti in podobno.

Hrana iz restavracije počasi ni bila več dovolj dobra in moral sem poseči po drugačnih ukrepih - kuhati sam. Na srečo imam veselje do kuhanja, zato to ni bil velik problem. Iskati sem začel recepte o različnih jedeh in jih prirejal za svoj jedilnik. V začetku je bil jedilnik namenjen izgubljanju telesne teže, danes pa je namenjen ohranjanju telesne teže in regeneraciji mišic. Pohvalim pa se lahko, da sem s tem dosegel željeni cilj, -30kg.

Glede na to, da danes vem o hrani bistveno več, kot sem vedel pred letom in pol, se nimam za nikakršnega strokovnjaka na tem področju. Jedi, ki si jih pripravljam so jedi, ki ustrezajo mojemu telesu in prebavi ter mojemu načinu življenja. To seveda pomeni, da nekomu drugemu morda ne bi ustrezale.

O hrani in športu se v zadnjem obdobju piše bistveno več, kot v preteklosti, zato ni več problem izvedeti praktično vse, kar bi nas o hrani zanimalo. Tudi sam sem "padel" v trend fotografiranja svojega jedilnika, ki ga redno objavljam na svojem FB profilu v galeriji Zdravo in malo manj zdravo. Večkrat dobim vprašanja glede receptov in priprave, zato sem se odločil, da bom zanimive recepte delil tudi na blogu in v krajših ali daljših prispevkih tudi prikazal pripravo. S prva sem se tej ideji izogibal, saj nisem avtor receptov, po drugi strani pa ne vidim razloga, zakaj ne bi kakšen zanimiv recept delil z drugimi in morda še koga pritegnil k zdravemu načinu prehranjevanja. Recepti, ki jih bom objavljal bodo prirejeni izgubi telesne teže, spet drugi bolj regeneraciji, tretji pa vam bodo dali morda več energije za naporen trening. Objavljal bom torej na sebi preizkušene zadeve, ki jih uporabljam na mojem jedilniku.

Kot sem že omenil, se nimam za nikakršnega strokovnjaka ne iz področja prehranjevanja, ne iz področja kulinarike, zato veliko jedi pripravim "po domače". Če pa se bo izkazal interes o tem, kako je potekalo moje hujšanje, pa lahko kaj več napišem o katerih izmed naslednjih objav. 

Recepti se bodo nahajali v kategoriji Recepti

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentarji:

Objavite komentar